سبز


_مرتبط با سلامت، آرامش، طبیعت

مرتبط با ثروت و افراد و برندهای ثروتمند

مورد استفاده در فروشگاه ها برای ایجاد حس آرامش برای مشتریان

استفاده مکرر در امور مربوط به حفاظت از محیط زیست


آبی

 

_مورد علاقه آقایان

مرتبط با آرامش، آب، اعتماد

ایجاد احساس امنیت و اعتماد به برند

کاهش اشتها و افزایش بهره وری

رایج ترین رنگ برای ادارات و برندهای محافظه کار

آرام کننده ذهن

افراد جوان رنگ آبی را به بلوغ نسبت می دهند.

 

 قرمز

_تحریک کننده اشتها؛ مورد استفاده بسیاری از فست فودهای زنجیره ای

ایجاد احساس نوعی ضرورت

مرتبط با حرکت، هیجان، اشتیاق

پرانرژی و جلب توجه کننده

تاثیرگذار بر اعصاب انسان، افزایش فشار خون و ضربان قلب


نارنجی


_افزایش دهنده شادابی و خوش بینی

نشانگر احتیاط ورزیدن

استفاده رایج برای جذب مشتریانی که فقط به تماشای ویترین ها می پردازند.

تحریک کننده بخش منطقی مغز و ایجاد اشتیاق

در صورت استفاده بیش از حد باعث ایجاد تشویش و اضطراب می شود.


بنفش

_رنگ سلطنت، خرد، احترام

تحریک کننده توانایی «حل مسئله» و خلاقیت ذهنی

استفاده رایج برای فرآورده های زیبایی و ضدپیری

نشانگر برند، محصولات و خدمات خلاقانه، هوشمند و مبتکرانه


سفید

_رنگ خلوص، پاکی و امنیت

 استفاده شده برای نشان دادن بی رنگی یا خنثی بودن

 می تواند نشانگر خلاقیت نیز باشد.


خاکستری

_رنگ همبستگی، زمان نامحدود و عمل گرایی

 استفاده بیش از حد آن باعث ایجاد احساس پوچی می شود.

 در عین زیبایی اگر زیاد استفاده شود ممکن است احساس پیری، خودکشی ،مرگ و افسردگی را در انسان برانگیزد.


مشکی

_ رنگ قدرت، اعتبار، ثبات و توانایی

_اغلب به عنوان نماد هوش به کار می رود.

_ اگر بیش از حد استفاده شود، باعث خستگی مشتری می شود.



1. استفاده از رنگ های روشن تر باعث ایجاد هیجان و کنش گرایی بیشتر خواننده/ مشتری می شود.

2.استفاده از رنگ های خنثی زمانی منطقی خواهدبود که بخواهید اطلاعات مهم و نسبتا سنگینی را به خواننده/ مشتری انتقال دهید.


استفاده از رنگ ها در بازاریابی چه نتایجی به همراه دارند؟


دریک تحقیق بسیار بزرگ:

_یک درصد مصرف کنندگان براساس رایحه یا صدا تصمیم گیری کرده اند.

_سه درصد مصرف کنندگان به بافت محصول نگاه کرده اند.

_93 درصد مصرف کنندگان موقع خرید بر روی ظواهر بصری محصول متمرکز شده اند.


_رنگ اغلب می تواند تنها دلیل خرید یک محصول باشد.

 

_84.7 درصد مصرف کنندگان معتقدند که رنگ، اولین عامل جذب مشتری است.

_52 درصد مصرف کنندگان، در صورت عدم رضایت از زیبایی دکور فروشگاه، دیگر به آنجا نمی روند.


_80 درصد مصرف کنندگان بر این باورند که رنگ می تواند عامل شناخت و شهرت یک برند باشد.


نتیجه گیری:

استفاده از رنگ در بازاریابی به نیازها و فرهنگ مشتریان بستگی دارد. اگرچه ممکن است رنگ ها در هر کشور معنای خاصی داشته باشند، برندهای هوشمند می توانند از این عامل به بهترین شکل ممکن به نفع خود استفاده کرده و مشتریان بیشتری جذب کنند.


مشخصات

تبلیغات

محل تبلیغات شما
محل تبلیغات شما محل تبلیغات شما

آخرین وبلاگ ها

برترین جستجو ها

آخرین جستجو ها

Lina fff آریکا David دانلود فایل فیلم های روز انجمن تاریخ شهرستانهای تهران چاپ و فروش انواع لیبل لباس،تایوگ،بروشور لباس vijeha